Teema: desinfitseerimisvahend PSHGs
Projekti eesmärk: Olen märganud, et paljud õpilased ei puhasta pärast teistest majadest (nt keeltemajast) tulemist käsi. Samuti ei puhastata käsi enne söömist. Arvan, et kui lisada veidi desinfitseerimisvahendit, siis probleem väheneks. Veel tuleks uurida, kuidas praeguste nõuetega paremini arvestada, tõsta koolipere teadlikust ja mõjutada inimesi rohkem desinfitseerima. Tulemusel peaks Sütevaka peamajja lisanduma veel mõni koht, kus saab käsi desinfitseerida.
Läbiviijad: Helena Reinart
Tööplaan ja ajakava:
-26.01- teema valitud, projekti leht vormistatud (eesmärk, valim, ajakava)
-16.02-küsitlus valmis
-19.02-küsitluse jagamine
-16.03-analüüs ja vormistamine
-.-projekt valmis, ettepanekute tegemine
Vahendid: Google Forms, ajaveeb, sotsiaalmeedia, e-post
Valim: PSHG 5.-12. klasside õpilased
küsitlus
Analüüs:
1. Mitmendas klassis õpid?
Kokku sain vastuseid 142. Seda küsimust pole järele mõeldes tulemusteks tarvis, kuid otsustasin ikkagi küsida, sest algul tundus see vajalikuna.
2. Kui tihti puhastad (desinfitseerid/pesed) koolipäeva jooksul käsi?
Ma arvan, et see oli üks olulisemaid küsimusi õpilaste teadlikuse tõstmiseks. Pea kõigil kes vastasid "0" oli allpool toodud põhjendus.
3. Kas arvad, et seda on piisavalt?
Järele mõeldes arvan, et see küsimus ei osutu kuidagi vajalikuks ning ei anna mulle infot nõuetest kinnipidamise kohta.
4. Kas arvad, et kui desinfitseerimisvahendit oleks rohkem, siis puhastaksid käsi rohkem?
Küsimusest võib järeldada, et Sütevakase peaks ka teiste õpilaste arvates desinfitseerimisvahendit juurde tulema. See küsimus oli vajalik, et täita eesmärk aidata Sütevakal nõuetest hästi kinni pidada.
5. Kas kool peab piirangutest hästi kinni?
Küsimuse põhimõte oli teada saada õpilaste arvamusest kooli olukorra kohta ja arvan, et see täitis oma eesmärgi.
6. Kas pead piirangutest hästi kinni?
Küsisin seda, sest minu eesmärgis oli teiste hulgas ka see, et projekti tulemusena võiks tõsta õpilaste eneseteadlikust nõuete/piirangute järgimise kohta. Arvan, et see küsimus võib sellega abiks olla, sest paneb nad oma käitumise üle järele mõtlema.
7. Kas kannad koolis maski?
Arvan, et seda küsimust pole eriti tarvis, kuna järgmine küsimus oli soovituste jaoks ning seal oli selle kohta palju informatsiooni.
8.Kuidas saaks kool nõuetest paremini kinni pidada?
Ma ei pane selle küsimuse vastustest diagrammi, sest "muu" vastuseid oli päris palju ja seda oleks väga raske siia mahutada. Kuid peamiselt arvavad õpilased, et hajutamine, distantsõpe ja klassiruumide tuulutamine oleks nõuetest kinnipidamiseks head variandid. Ma arvan, et selle küsimuse küsimine oli vajalik, sest nii sain juurde soovitusi ja ideid, aga ma oleksin pidanud ise rohkem valikuid välja mõtlema ja "muu" valikut mitte panema, sest sellest järgmine küsimus on soovituste ja ettepanekute jaoks.
9. Kui soovid midagi lisada, siis mida?
Selle küsimuse vastuseks tuli väga palju nö lisasid eelmistele küsimustele/vastustele (põhjuseid, miks keegi kuidagi vastas jne). Samuti lisati soovitusi ja uusi ideid nt: täita desinfitseerimisvahendi automaate tuleks tihedamini täita, sööklas võiks isegi rohkem hajutada, sest siis peeks õpilased rohkem käsi ja muud säärast. Ka selle küsimuse küsimine on minu meelest õigustatud, sest tihti tekib asju, mis küsitlustes on puudulikud või antakse ideid, mis mulle endale pähe ei tulnud. Selle küsimuse oleksin kindlasti võinud kuidagi teistmoodi sõnastada nt: "Kui sul on veel ideid, kuidas olukord koolis paremaks muuta, siis jäta need siia." või midagi taolist.
Kokkuvõte:
Küsitlusele vastas 142 Sütevaka õpilast, kes õpivad 5.-12. klassis.-seega vastanute arv piisavalt represantiivne, et teha järeldusi õpilaste arvamusest. Piirangutest ja nõuetest kinnipidamisega on suurem osa vastanutest rahul, kuid on ka neid, kes soovivad rangemaid meetmeid. Paljud vastajad tõid põhjendusi oma vastusteks ning toodi välja ideid olukorra parandamiseks.
Veel oli vastanute hulgas neid, kes soovivad kooliaasta lõpuni distantsõpet jätkata ja neid, kes selleks erilist põhjust ei näe ja soovivad kiiresti kooli tagasi minna, sest siiani pole seal veel koroonakollet olnud.
Isiklikult arvan, et projekt pole enam distantsõppe tõttu vajalik ja seega loen selle ebaõnnestunuks.
Ettepanekud:
1. Lisada kooli desinfitseerimisvahendit. (nt koridor, klassid)
2. Sööklas kõigile klassidele eraldi aeg, millal süüa.
Teema väga hea ja aktuaalne. Projektiga võiks veel uurida kuidas saaks koolipere teadlikkust tõsta ja mõjutada inimesi rohkem desinfitseerima aga ka muus osas praeguse olukorra erinõudeid arvestama.
VastaKustutaProjektiga võiks veel uurida kuidas saaks koolipere teadlikkust tõsta ja mõjutada inimesi rohkem desinfitseerima aga ka muus osas praeguse olukorra erinõudeid arvestama.
VastaKustutaProjekti lehel veel ajakava vormistada. Vaata üle õigekiri. Projektiga võiks veel uurida kuidas saaks koolipere teadlikkust tõsta ja mõjutada inimesi rohkem desinfitseerima aga ka muus osas praeguse olukorra erinõudeid arvestama.
VastaKustutaVaata üle sõnastus "Kõige vähem õpilasi oli 7.klassist, sest jagasin küsitlust ise. Teistest klassidest oli vastajaid vähem." Diagrammi vaadates tundub et vastajate jaotus klassiti oli üsna ühtlane. Kas saab tuua seoseid klassi ja muude tulemuste vahel? Miks klassi küsimine oli vajalik?
VastaKustutaKorrigeeri ajakava, lõpeta analüüs ja lisa kokkuvõte ning ettepanekud. Vaata üle ka kujundus.
VastaKustutaHea oleks siiski konkreetsed vastanute ettepanekud ka kokkuvõttes välja tuua, muidu hea analüüs.
VastaKustuta